A konkretnie poległem na próbie wybicia trzpieni trzymających klocki. Jest jakiś specjalny patent? Zaczynają się giąć i ani drgną. Zaczynam pozdrawiać włoskich inżynierów podobnie jak ich pozdrawiałem przy wymianie górnych wahaczy...
A konkretnie poległem na próbie wybicia trzpieni trzymających klocki. Jest jakiś specjalny patent? Zaczynają się giąć i ani drgną. Zaczynam pozdrawiać włoskich inżynierów podobnie jak ich pozdrawiałem przy wymianie górnych wahaczy...
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Prawdopodobnie zapiekło ci sie na tulejce- końcu swożnia w zacisku od strony koła jest tam taka ruchoma tulejka razem z swożniem, psiknij czymś i odczekaj.Użyj dobrego mocnego wybijaka ok.3mm. Wymiana klocków to jakieś 5min. roboty sam ostatnio czyściłem bo okazało się że miałem zapieczony 1 tłoczek ,bo poprzedni właściciel nie założył 2 szt. uszczelnień od zew.strony.
WD-40 i cierpliwości.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::
Masz rację ...własnie się zastanawiam czy ja sam wymieniłem rozrząd wraz z wywaleniem klapek i uszczelnieniem czy to mi się ...śniło.
Na szczęście niektórzy mieli taki sam problem. Nie pracuję z palnikiem, ale mam inny pomysł. Jutro
https://www.youtube.com/watch?v=fZW-rf4wfoU
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Skoro wybicie trzpieni to problem to chyba sen był twardy. Tak na marginesie to trzpienie i sprężyny dociskowe wymienia się razem z klockami. Oszczędności doprowadzają tylko do kłopotów.
Tak wybicie jest problemem bo zardzewiały ( a nie powinny) bo wykonano je z tandetnej stali, która nierdzewna jest tylko z nazwy. Są "przyspawane" do aluminiowych prowadnic i stąd problem.
Przepraszam, że zapytałem. Głupio zrobiłem.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Tez mialem z tym dzis problem ,ale Wd-40 i w koncu puscily.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
[MENTION=59606]quba[/MENTION]
Ja się już przyzwyczaiłem, że to co się powinno trzymać np. plastiki to się nie trzyma,
a to co ma się nie trzymać (w rozumieniu zapiekać/rdzewieć) trzyma na amen.
"Luigi płakał jak dobierał pasowanie i materiał tych trzpieni."
PS
Szkoda, że kilka osób naśmiewa się, że ktoś coś sam próbuje zrobić.
Posmaruj potem końcówki prowadnic smarem, np. Ate plastilube. Wtedy się nie zapieką.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10